A Közép-Kelet-Európai régió vezető műszaki webáruháza
Miután a 2001-ben alapított, eredetileg számítógépek és alkatrészek adás-vételével foglalkozó cég vezető pozíciót szerzett a régiós piacon, jelentősen bővítette termékkínálatát, és az oldalnak már napi 200 ezernél is több látogatóval kellett megbirkóznia, elérkezett az idő az áruház teljes megújítására. A munka során több mint 10 év teljes adatmennyiségét megőrző, jól skálázható, reszponzív design-nal rendelkező webáruházat kellett kialakítani.
A legnagyobb kihívás öt különálló igény egyidejű kiszolgálása volt, hiszen úgy kellett zökkenőmentesen átalakítunk egy óriás, 9 nyelven futó integrált rendszert, és annak minden elemét, hogy sem a SEO hangsúlyos optimalizálás, sem a vásárlói élmény, sem pedig a menet közben kialakuló ügyféligények nem sérülhettek.
Az Extrem Digital rendszere több mint 30 háttérrendszerrel áll kapcsolatban (hitelintézetek, szállítócégek, ár-összehasonlító oldalak), ezért jelentős feladat volt a webáruház ökoszisztémájának feltérképezése, és az így kialakult „pókháló” minden elemének javítása és átalakítása. Az integrált rendszer zökkenőmentes átállását nehezítette, hogy bizonyos külső rendszerek esetében nem volt mód tesztelési fázisra, miközben külön figyelmet kellett fordítani az évtizedes adatmennyiség megőrzésére és hiánytalan átmentésére.
A hosszú fejlesztőmunka, és a gyors piaci mozgások miatt – például egy menet közben induló új, regionális site, vagy bizonyos szállítócégek kiesése – az ügyféligények folyamatos változásban voltak. A munka során alkalmazott agilis metodikának köszönhetően azonban az ügyféllel folytatott szoros együttműködés biztosította a zavartalan haladást, így a termék sikeressége már a kezdetektől garantált volt.